Цифрове партнерство: як IT-ініціативи митниці змінюють бізнес-клімат в Україні

25 вересня

23 вересня на майданчику PwC Ukraine відбулася зустріч з бізнесом на тему: «Цифрова митниця: нові інструменти для бізнесу. Як працювати швидше та ефективніше?». Подія стала платформою для відкритого обговорення перспектив та можливостей цифровізації митних процесів, а також шляхів налагодження ефективної співпраці між державою та приватним сектором.

Представники митниці відзначили, що у період активної цифровізації служби особливо важливо підтримувати діалог із бізнесом, щоб забезпечити прозорість процесів, спільно вдосконалювати сервіси та створювати нові можливості для розвитку міжнародної торгівлі. У свою чергу, митниця чує запити підприємців, та впроваджує цифрові рішення задля формування сприятливого бізнес-клімату.

«Митна євроінтеграція - це не лише адаптація до стандартів Європейського Союзу, але й стратегічна підготовка до інформаційної взаємодії з цифровими системами ЄС. Українська митниця вже сьогодні демонструє інноваційні рішення у сфері цифровізації, які не лише відповідають європейським вимогам, але й у багатьох аспектах стають взірцем для наших європейських партнерів. Завдяки впровадженню передових технологій та прозорих процесів, ми не просто наближаємося до європейських стандартів, а й створюємо основу для ефективної інтеграції в єдиний цифровий простір ЄС»,  - наголосив Олег Ніколайчук, CDTO Держмитслужби.

Цифровізація інструментів для бізнесу дозволяє автоматизувати внутрішні процеси і оптимізувати логістику, що сприяє підвищенню ефективності роботи компаній. Також це сприяє посиленню контролю міжнародної торгівлі, можливості оперативного реагування на ризики та загрози, а також суттєво полегшує підготовку підприємств до отримання авторизацій або до митного аудиту.

Окремим блоком обговорювалося питання розвитку системи NCTS та питання функціонування Help-desk.

«У контексті розвитку системи NCTS та вдосконалення роботи Help-desk ми робимо акцент на створенні сучасного контакт-центру, який забезпечить оперативне реагування на запити бізнесу. Система NCTS стала ключовим фундаментом для цього, адже вона сприяє спрощенню митних процесів. Наше завдання - розширити можливості Help-desk, щоб митна служба стала ще ближчою до людей, а бізнес отримав швидкі, прозорі та зрозумілі відповіді. Такий підхід не лише підвищує ефективність взаємодії, але й наближає нас до європейських стандартів сервісного обслуговування», - відзначила Аліна Брендак, директор Департаменту з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Держмитслужби.

З боку бізнесу досвідом поділився Петро Бабій, керівник підрозділу митного оформлення та регулювання Аврора мультимаркет.

«Готовність чути бізнес та рухатися в сучасному ритмі технологій - це не лише про цифровізацію, а й про партнерство. Коли митниця відкриває API-доступ, ми отримуємо єдину прозору картину для керівників і команд. Менше ручної звітності - більше часу на дії. Це прискорює прийняття рішень і підвищує їхню якість», - зазначив він.

Організатори підсумували, що сьогодні митниця - це вже не тільки контролюючий орган, а партнер бізнесу, який адресно відкриває дані для формування сприятливого бізнес-клімату.

Захід підтвердив, що цифрові рішення є ключем до ефективної та партнерської взаємодії між митницею та бізнесом, а також вагомим кроком на шляху до євроінтеграції України.