Держмитслужба запускає систему HelpDesk для бізнесу

30 April

30 квітня Держмитслужба запускає систему Служби підтримки (HelpDesk) для бізнесу. Бета-версія вже доступна за посиланням https://help.customs.gov.ua/. Система розроблена та впроваджується за підтримки Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами (EU4PFM). Першим напрямком, який розпочне підтримувати новий HelpDesk, буде NCTS.

«У 2021-2022 Держмитслужба запланувала оновити велику частину митних процесів завдяки запровадженню нових ІТ рішень. Це стосується як внутрішніх процесів митниці (митного оформлення, управління ризиками), так і практично всіх сервісів. Водночас запускаються нові митні процеси у рамках євроінтеграційних зобов’язань України. Запуск великого переліку нових IT продуктів вимагає нового рішення для підтримки бізнесу, яке дозволить оперативно вирішувати проблеми і надавати бізнесу необхідну інформацію щодо нових сервісів та процесів.», - зазначає Євгеній Єнтіс, заступник голови Держмитслужби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

Він наголошує, що підтримка необхідна буде також і інспекторам Держмитслужби, які теж за короткий час повинні будуть освоїти нові для себе інструменти. За його словами, HelpDesk реалізовано на базі open-source рішення, що дозволяє самостійно його розвивати під потреби Держмитслужби. Таке рішення було прийнято через відсутнє необхідне фінансування ІТ, при цьому потреба у створенні цього сервісу була нагальна. 

Odoo • Зображення та текст

Планується, що загалом HelpDesk буде підтримувати всі нові процеси Держмитслужби, у тому числі – всі нові сервіси. Першим напрямком обрано NCTS – систему, яка запроваджується Україною для приєднання до європейської Конвенції про процедуру спільного транзиту. Як відомо, у березні 2021 NCTS запущено в Україні у національному масштабі.

Вітяніс Алішаускас, міжнародний експерт EU4PFM наголосив, що «якісна Служба підтримки для українських користувачів режиму спільного транзиту (NCTS) є однією з необхідних умов повноцінного застосування NCTS Україною – спочатку у національному, а потім і в міжнародному масштабі». Саме тому Програма ЄС допомагає у створенні ІТ рішення та організувала днями семінар, де експерт із Хорватії поділилася досвідом роботи Служби підтримки NCTS у рамках країн-учасниць Конвенції про процедуру спільного транзиту.  

Зараз для авторизації у HelpDesk потрібно увійти за посиланням https://help.customs.gov.ua/ та зареєструватися, вказавши свій е-мейл. У Кабінеті користувача, після авторизації, можна подати заявку щодо питання, яке вас цікавить. Запроваджуванe ІТ рішення дозволяє бізнесу комунікувати з представниками Служби підтримки з боку Держмитслужби безпосередньо у самій заявці. Окрім того, є можливість відстежувати історію всіх заявок: для Держмитслужби – історію всіх заявок від всіх заявників та за окремим заявником; для бізнесу - історію власних заявок.

Як повідомив Валерій Остроухіх, експерт EU4PFM, «зараз запущено бета-версію, функціонал якої буде розширюватися і вдосконалюватися залежно від побудови та відлагодження внутрішніх процесів обробки заявок».

Щодо наступних кроків у розвитку системи, у найближчі тижні буде створено HelpDesk для працівників Держмитслужби (інспекторів), у яких також виникатимуть запитання щодо роботи нових систем.