Звернення громадян
Щодо подання громадянами електронних звернень до Держмитслужби
Звернення громадянина повинно мати документальне оформлення, тобто відповідати змістовним та формальним вимогам.
Нагадуємо: відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення, а вимоги до його оформлення такі ж, як і до письмового звернення.
Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати*. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається.
*
відповідно до визначення, наведеного в
Юридичній енциклопедії, підпис
визначається як «графічний начерк,
який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення
документа або підтвердження відомостей, що містяться у док-ті й свідчать про
певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./
Редкол.: Ю70 Ю.С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. – К.: «Укр. енцикл.»,
1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української
мови підпис – це «прізвище або ініціали,
написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення
авторства або потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник
української мови (з Дод., допов. На CD)/Уклад. і голов. Ред. В.Т. Бусел – К.:
Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. – ISBN 966-569-013-2).
З урахуванням викладеного наголошуємо: письмове звернення, надіслане електронною поштою, має бути підписаним. Підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Опрацьовуються й електронні звернення громадян, підписані із застосуванням електронного цифрового підпису.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» буде повернуто заявнику із відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Якщо Ви бажаєте отримати офіційну відповідь на своє звернення, Ви маєте оформити його належним чином та надіслати на електронну адресу для звернень громадян: zvernennya@customs.gov.ua або на поштову адресу: 04119 м. Київ, вул. Деґтярівська,11-Ґ.
Нормативно-правова база щодо реєстрації звернень
Закон України від 02.10.96 № 393/96-ВР „Про звернення громадян” (із змінами та доповненнями).
Постанова Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах інформації" (із змінами та доповненнями).
Громадяни можуть викласти усні звернення до Держмитслужби, відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
-
Закон України від 02.10.96 № 393/96-ВР „Про звернення громадян” (із змінами та доповненнями)
-
Закон України від 11.07.2002 №93-IV „Про статус депутатів місцевих рад” (із змінами та доповненнями)
-
Закон України від 17.11.92 N2790-XII „Про статус народного депутата України”
- Наказ Міністерства фінансів України від 23.11.2020 р. № 724 "Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній митній службі України та її територіальних органах "
- Указ Президента України від 07.02.08 N 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”
Нормативно-правова база
Порядок запису на прийом
Відповідно до Закону України “Про звернення громадян” у Вас є можливість подати звернення не тільки особисто під час прийому, а й шляхом направлення поштою, надсилання електронного звернення за допомогою мережі Інтернет (https://post.customs.gov.ua/mail/zvernennya).
Просимо використовувати вказані способи подання звернення.
Особистий прийом громадян у Держмитслужбі здійснюється згідно із затвердженим графіком за номером (044) 481-20-41.
Графік особистого прийому громадян керівництвом Держмитслужби
Графік особистого прийому громадян посадовими особами структурних підрозділів Держмитслужби