Контроль за переміщенням товарів військового призначення та подвійного використання
- Функції митних органів у сфері державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання/Functions of customs authorities in the field of state control over international transfers of military and dual-use goods
-
Коди за УКТ ЗЕД товарів військового призначення/Codes according to the Unified Customs Code of Military Goods
-
- Коди за УКТ ЗЕД товарів подвійного використання/Codes according to the Unified Customs Code of Dual-use Goods
- Товари, до яких застосовано процедуру державного експортного контролю (всеохоплюючий контроль «catch all»)/Goods to which the state export control procedure (catch-all control) is applied
- Порядок видачі сертифікатів підтвердження доставки/Procedure for issuing certificates of confirmation of delivery
- Особливості здійснення митного оформлення товарів військового призначення та подвійного використання в період дії воєнного стану»/«Features of customs clearance of military and dual-use goods during martial law
- Нормативно-правова база/Legal framework
- Запитання - відповіді/Questions and answers
Експортний контроль та роль Держмитслужби під час здійснення міжнародних передач товарів військового призначення та подвійного використання
У статті 21 Закон України від 20 лютого 2003 року № 549-IV «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» передбачає, що на запит імпортера товарів, митні органи видають сертифікат підтвердження доставки, яким засвідчують факт надходження в Україну товарів, визначених у зазначеному сертифікаті.
Сертифікат підтвердження доставки – це державний документ, який підтверджує, що зазначений у ньому товар імпортовано в Україну і прийнято під режим експортного контролю України (пункт 12 постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 1999 року № 920 «Про затвердження Положення про порядок надання гарантій та здійснення державного контролю за виконанням зобов ’ язань щодо використання у заявлених цілях товарів, які підлягають державному експортному контролю»).
Сертифікат підтвердження доставки надається тільки на імпортовані в Україну товари, на які Держекспортконтролем видано міжнародний імпортний сертифікат або інший документ.
Для одержання сертифіката підтвердження доставки імпортеру товару достатньо надіслати до Держмитслужби лист із стислим викладенням мети звернення (запиту), в якому зазначити реквізити:
митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару;
міжнародного імпортного сертифікату;
дозвільного документа Держекспортконтролю (за наявності).
Актуалізовану інформацію з інтерактивними посиланнями про отримання сертифікату підтвердження доставки також розміщено:
на офіційному сайті Держмитслужби у розділі «Діяльність» (Адміністративні послуги/надання державних гарантій по товарам, які було імпортовано в Україну і прийнято під режим експортного контролю України ( htpps://customs.gov.ua/administrativni-poslugi-shcho-nadaiutsia-derzhavnoiu) ;
на сайті з державних послуг (
https
://
guide
.
diia
.
gov
.
ua
), про адміністративну послугу «Видача на запит
імпортера сертифіката підтвердження доставки, яким засвідчується факт
надходження в Україну товарів, визначених у зазначеному сертифікаті».
1. Особливості пропуску через митний кордон України БПЛА, їх комплектуючих та деяких інших товарів в умовах воєнного стану
Список товарів військового призначення наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807 (далі – Список товарів військового призначення) .
Єдиний список товарів подвійного використання наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.01.2004 № 86 (далі – Єдиний список) .
Частиною третьою статті 2 Закону регламентовано, що Кабінет Міністрів України може встановлювати перелік товарів, на міжнародні передачі яких не поширюється дія цього Закону у період дії воєнного стану на території України.
Так, Перелік товарів, на міжнародні передачі (імпорт) яких не поширюється дія Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» у період воєнного стану на території України, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2022 № 1378.
До згаданого переліку входять безпілотні літальні апарати, що наведені у позиції ML10 Списку товарів військового призначення та у позиціях 9А012, 9А112 Єдиного списку та будь-які компоненти до них.
Отже, імпорт будь-яких безпілотних літальних апаратів, а також їх комплектуючих на період дії воєнного стану здійснюється без дозвільних документів Державної служби експортного контролю України, Міноборони або інших центральних органів виконавчої влади, державних органів та відомств.
Крім безпілотних літальних апаратів та їх комплектуючих до згаданого переліку товарів, на міжнародні передачі (імпорт) яких не поширюється дія Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» у період воєнного стану, входять товари військового призначення та подвійного використання, зокрема такі, як коліматорні та оптичні приціли, прилади нічного бачення, тепловізори, плити для бронежилетів, переносні радіостанції, комплектуючі до бронетехніки та авіації.
Виняток становить, якщо:
умовою поставки таких товарів в Україну є оформлення українською стороною державних гарантій або зобов’язань щодо використання імпортованих товарів у заявлених цілях (як приклад, міжнародний імпортний сертифікат);
товари, містять у своєму складі виріб, віднесений до позицій ML1.a, ML1.b, ML1.с, ML2.a, ML4.a додатка до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення (як приклад, безпілотний літальний апарат з розміщеним на ньому боєприпасом).
2. Порядок ввезення БПЛА та їх комплектуючих в якості гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану
Порядок пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» (далі – Порядок).
Пропуск БПЛА в якості гуманітарної допомоги через митний кордон України та її митне оформлення здійснюються у пунктах пропуску через державний кордон України без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності шляхом подання декларації у спосіб, визначений цим Порядком.
Декларація може створюватися в електронній формі засобами інформаційно-комунікаційних систем та подаватися до митного органу шляхом інформаційної взаємодії інформаційно-комунікаційних систем або роздруковуватися разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR -код, штрих-код, цифровий код тощо) для подання її митним органам у паперовій формі.
Товари, пропуск яких здійснюється без використання автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги (гуманітарна допомога, ввезена без використання автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги).
Отже, пропуск в Україну БПЛА та комплектуючих до них в якості гуманітарної допомоги здійснюється за наявності декларації за формою, наведеною у додатку 1 до Порядку.
Закон України " Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання"
Постанова Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2010 року № 1057 "Про затвердження переліку пунктів пропуску через державний кордон, через які здійснюється переміщення товарів військового призначення та ядерних матеріалів"
Список товарів військового призначення наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807.
До товарів військового призначення відносяться:
вироби військового призначення - озброєння, боєприпаси, військова та спеціальна техніка, спеціальні комплектуючі вироби для їх виробництва, вибухові речовини, а також матеріали та обладнання, спеціально призначені для розроблення, виробництва або використання зазначених виробів;
послуги військового призначення - надання іноземним юридичним чи фізичним особам в Україні або за її межами послуг, у тому числі посередницьких (брокерських), у сфері розроблення, виробництва, будівництва, складання, випробування, ремонту, технічного обслуговування, модифікації, модернізації, експлуатації, управління, демілітаризації, знищення, збуту, зберігання, виявлення, ідентифікації, придбання або використання виробів чи технологій військового призначення, а також надання зазначеним юридичним особам іноземної держави чи її представникам або іноземцям послуг з фінансування таких робіт;
технології військового призначення - спеціальна інформація в будь-якій формі (за винятком загальнодоступної інформації), необхідна для розроблення, виробництва або використання виробів військового призначення та надання послуг військового призначення. Ця інформація може надаватися у формі технічних даних або технічної допомоги:
технічні дані - проекти, плани, креслення, схеми, діаграми, моделі, формули, специфікації, програмне забезпечення, посібники та інструкції, розміщені на папері або інших, у тому числі й електронних, носіях інформації;
технічна допомога - проведення інструктажів, надання консультацій, здійснення заходів з метою підвищення кваліфікації, навчання, практичного освоєння методів роботи;
базові технології - технології, які визначають принцип роботи і використання техніки, та елементи технологій, без яких військова техніка не може бути створена і використана.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного
оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що
переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми
законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи,
чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша
статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Список товарів подвійного використання наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 2004 року від № 86.
До товарів подвійного використання відносяться:
товари подвійного використання - окремі види виробів, обладнання, матеріалів, програмного забезпечення і технологій, спеціально не призначені для військового використання, а також послуги (технічна допомога), пов'язані з ними, які, крім цивільного призначення, можуть бути використані у військових або терористичних цілях чи для розроблення, виробництва, використання товарів військового призначення, зброї масового знищення, засобів доставки зазначеної зброї чи ядерних вибухових пристроїв, у тому числі окремі види ядерних матеріалів, хімічних речовин, бактеріологічних, біологічних та токсичних препаратів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
послуги (технічна допомога) подвійного використання - надання іноземним юридичним особам чи іноземцям в Україні або за її межами технічної підтримки, пов'язаної з ремонтом, розробленням, виробництвом, використанням, складанням, випробуванням, модифікацією, модернізацією, підтримкою в робочому стані, включаючи авторський та гарантійний нагляд, або будь-яке інше технічне обслуговування систем, обладнання та їх компонентів, програмного забезпечення та технологій, що підлягають державному експортному контролю. Послуга (технічна допомога) може набувати форми інструктажу, підвищення кваліфікації, навчання, практичного освоєння методів роботи, надання консультацій і може включати передачу технічних даних.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Порядок пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» (далі – Порядок).
Пропуск БПЛА в якості гуманітарної допомоги через митний кордон України та її митне оформлення здійснюються у пунктах пропуску через державний кордон України без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності шляхом подання декларації у спосіб, визначений цим Порядком.
Декларація може створюватися в електронній формі засобами інформаційно-комунікаційних систем та подаватися до митного органу шляхом інформаційної взаємодії інформаційно-комунікаційних систем або роздруковуватися разом з унікальним електронним ідентифікатором ( QR -код, штрих-код, цифровий код тощо) для подання її митним органам у паперовій формі.
Звертаємо увагу, що до 1 квітня 2024 року встановлено перехідний період для пропуску через митний кордон України гуманітарної допомоги, що здійснюється відповідно до Порядку, протягом якого пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги може здійснюватися також за місцем перетину митного кордону України шляхом подання у паперовому вигляді декларації про товари, що визнаються гуманітарною допомогою , заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 до Порядку, без зазначення унікального коду гуманітарної допомоги, який надається автоматизованою системою реєстрації гуманітарної допомоги (пропуск товарів без використання автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги).
Товари, пропуск яких здійснюється без використання автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги (гуманітарна допомога, ввезена без використання автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги).
Отже, пропуск в Україну БПЛА та комплектуючих до них в якості гуманітарної допомоги здійснюється за наявності декларації за формою наведеною у додатку 1 до Порядку № 953.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Список товарів військового призначення наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807 (далі – Список товарів військового призначення) .
Єдиний список товарів подвійного використання наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.01.2004 № 86 (далі – Єдиний список) .
Частиною третьою статті 2 Закону регламентовано, що Кабінет Міністрів України може встановлювати перелік товарів, на міжнародні передачі яких не поширюється дія цього Закону у період дії воєнного стану на території України.
Так, Перелік товарів, на міжнародні передачі (імпорт) яких не поширюється дія Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» у період воєнного стану на території України, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2022 № 1378 .
До згаданого переліку входять безпілотні літальні апарати, що наведені у позиції ML10Списку товарів військового призначення та у позиціях 9А012, 9А112 Єдиного списку та будь-які компоненти до них.
Отже, імпорт будь-яких безпілотних літальних апаратів, а також їх комплектуючих на період дії воєнного стану здійснюється без дозвільних документів Державної служби експортного контролю України, Міноборони або інших центральних органів виконавчої влади, державних органів та відомств.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Митне оформлення яких товарів військового призначення та подвійного використання здійснюється без дозвільних документів Державної служби експортного контролю України на період дії воєнного стану в Україні?
Частиною третьою статті 2 Закону регламентовано, що Кабінет Міністрів України може встановлювати перелік товарів, на міжнародні передачі яких не поширюється дія цього Закону у період дії воєнного стану на території України.
Так, Перелік товарів, на міжнародні передачі (імпорт) яких не поширюється дія Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» у період воєнного стану на території України, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2022 № 1378 (далі – постанова № 1378) .
До згаданого переліку входять товари військового призначення та подвійного використання, зокрема такі, як безпілотні летальні апарати (квадрокоптери), коліматорні та оптичні приціли, прилади нічного бачення, тепловізори, плити для бронежилетів, переносні радіостанції, комплектуючи до бронетехніки та авіації.
Виняток становить, якщо:
умовою поставки таких товарів в Україну є оформлення українською стороною державних гарантій або зобов’язань щодо використання імпортованих товарів у заявлених цілях (як приклад, міжнародний імпортний сертифікат);
товари, містять у своєму складі виріб, віднесений до позицій ML1.a, ML1.b, ML1.с, ML2.a, ML4.a додатка до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення (як приклад, безпілотний літальний апарат з розміщеним на ньому боєприпасом) .
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Чи потрібні дозвільні документи Державної служби експортного контролю України під час пропуску через митний кордон України та здійснення митного оформлення машин (обладнання) для розмінування?
Список товарів військового призначення наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807 (далі - Список ).
Згідно з позицією «ML4.b» Списку, контролю підлягає обладнання, що має всі наведені нижче характеристики:
1) спеціально призначене для військового використання; та
2) спеціально призначене для дій, що здійснюються стосовно будь-чого, наведеного нижче:
а) виробів, які зазначені у позиції ML4.a; або
b) саморобних вибухових пристроїв (IEDs - Improvised Explosive Devices).
Технічною приміткою до позиції «ML4.b» визначено, що термін «дії», зазначений у позиції «ML4.b.2», включає ведення, керування, приведення в готовність, надання руху потужністю одноразової дії, запуск, постріл, наведення, тралення, розрядження, дезорієнтацію, створення перешкод, детонацію, руйнування, розташування чи виявлення, збірку, контроль та введення в дію.
Як приклад, пропуск через митний кордон України та митне оформлення машини (обладнання) для розмінування «ARMTRAC 400» здійснюється за умови подання до митних органів дозволу на імпорт Держекспортконтролю.
Отже, для вирішення питання щодо необхідності отримання дозвільних документів Державної служби експортного контролю України для здійснення ввезення в Україну машин (обладнання) для розмінування суб
’
єктам господарювання необхідно звернутися до Держекспортконтролю
.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Які дозвільні документи необхідні для пропуску через митний кордон України та здійснення митного оформлення спеціальних засобів індивідуального захисту?
Приміткою 3 до позиції «ML13» Списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, що наведений у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 № 1807 , визначено, що контролю не підлягають шоломи (позиція «ML13.c» Списку), бронежилети (позиція «ML13.d» Списку) призначені для персонального захисту своїх власників.
Приміткою 1 до позиції «1A005» Єдиного списку товарів подвійного використання, наведеного у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.01.2004 № 86 , визначено, що контролю не підлягають бронежилети, якщо вони перевозяться користувачами з метою їх власного персонального захисту.
Разом з цим, згідно з Переліком товарів, на міжнародні передачі (імпорт) яких не поширюється дія Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» у період воєнного стану на території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2022 № 1378 , державному експортному контролю не підлягають:
шоломи, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов чи аналогічних (еквівалентних) національних стандартів, та спеціально призначені для них корпуси шоломів, підшоломи та амортизатори/амортизаційні підкладки;
бронежилети або захисний одяг та компоненти для них:
1) м'який бронежилет або захисний одяг, виготовлені за військовими стандартами або технічними умовами чи їх еквівалентами, а також спеціально призначені для них компоненти;
2) пластини для твердих бронежилетів, які забезпечують балістичний захист рівня III або вище (краще) відповідно до стандарту NIJ 0101.06, July 2008 або національного еквівалента цього стандарту.
Отже, у мирний час, дозвільні документи Держекспортконтролю не потрібні, якщо шоломи та бронежилети перевозяться користувачами з метою їх власного персонального захисту. Водночас, на період дії воєнного стану імпорт виготовлених відповідно до військових стандартів шоломів та бронежилетів здійснюється також без дозвільних документів Держекспортконтролю.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Які дозвільні документи необхідні для здійснення митного оформлення під час вивезення за межі митної території в якості сувенірів осколків від російських танків або ракет?
Список товарів військового призначення наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807 (далі – Список).
Згідно з позиціями «ML4.а» та «ML6.а» Списку, контролю підлягають, зокрема:
керовані або некеровані ракети, супутнє обладнання, аксесуари та спеціально призначені для них компоненти;
наземні транспортні засоби та компоненти для них, спеціально призначені або модифіковані для військового використання.
Разом з цим, загальними примітками до Списку товарів військового призначення визначено, що «компонент» – це складова частина, деталь, вузол, спеціальний комплектувальний виріб, блок. При цьому, складова частина – виріб, який розроблений як частина конкретного виробу для застосування у складі цього виробу та може виконувати самостійні цільові функції.
Звертаємо увагу на те, що товари, які зазначені у Списку товарів військового призначення, залишаються товарами військового призначення не зважаючи на те, що вони знаходяться у непридатному для використання стані або були у вжитку.
Отже, вивезення за межі митної території України осколків від броньованої техніки або ракет здійснюється за умови надання до митних органів дозвільних документів Державної служби експортного контролю України.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Які дозвільні документи необхідні для здійснення митного оформлення під час вивезення за межі митної території України в якості сувенірів частин використаних боєприпасів, зокрема, гільз до стрілецької або артилерійської зброї?
Список товарів військового призначення наведено у додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807 (далі – Список).
Згідно з позиціями ML 1, ML 2 та ML 3 Списку, контролю підлягає не лише зброя та боєприпаси, а й спеціально призначені до них компоненти.
Згідно з технічними примітками компонент – це складова частина, деталь, вузол, спеціальний комплектувальний виріб, блок.
Складова частина - виріб, який розроблений як частина конкретного виробу для застосування у складі цього виробу та може виконувати самостійні цільові функції.
Спеціальний комплектувальний виріб – виріб, який є деталлю (складовою одиницею) або їх сукупністю, має конструктивну цілісність, призначений для застосування у складі конкретного виробу, чи його складової частини, не виконує без поєднання з іншими деталями (складовими одиницями) самостійної цільової функції, не зазнає ніяких змін у процесі розробки виробів, де його застосовують, та такий, що виробляється за самостійними комплектами документації.
Отже, вивезення за межі митної території України використаних боєприпасів, а саме гільз до патронів та снарядів здійснюється за умови надання до митних органів дозвільних документів Державної служби експортного контролю України.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!
Інформація щодо переліку пільг на ввезення БПЛА
Відповідно до статті 92 Конституції України система оподаткування, податки і збори встановлюються виключно законами України.
Частиною першою статті 1 Митного кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Відповідно до пункту 27 частини першої статті 4 Кодексу до митних платежів відноситься: мито, акцизний податок із ввезених на митну територію України товарів (продукції) та податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).
Наказом Міністерства фінансів України від 20 вересня 2012 року № 1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій» затверджено класифікатор звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України (далі – Класифікатор пільг).
Класифікатор пільг містить інформацію стосовно підстав застосування кожної пільги у розрізі митних платежів. Норми законів, вказані у Класифікаторі пільг, містять інформацію про період дії звільнення і про умови його застосування.
Пільга за кодом «164» Класифікатора пільг (для юридичних осіб), яка застосовується згідно з пунктом 20 частини першої статті 282 Кодексу та підпунктом 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Довідково: передбачено, що при ввезенні на митну територію України від оподаткування митом та податком на додану вартість, серед іншого, звільняються товари оборонного призначення, визначені такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону України «Про оборонні закупівлі», що класифікуються за такими групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, зокрема:
8807 (тільки для частин безпілотних літальних апаратів);
8906 (тільки для військових кораблів, катерів та їх складових, безпілотних морських систем, що використовуються в оборонних цілях);
портативні радіоелектронні засоби виявлення та протидії безпілотним літальним апаратам (антидронові рушниці), що класифікуються у товарній позиції 8543 згідно з УКТ ЗЕД.
Пільга за кодом «225» Класифікатора пільг (для юридичних осіб), яка застосовується згідно з абзацами п’ятим – п’ятнадцятим пункту 41 розділу XXI Кодексу та підпункту 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Довідково: передбачено, що на період запровадження воєнного стану відповідно до законодавства звільняються від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість, серед іншого, товари, кінцевим отримувачем яких відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено правоохоронні органи, Міністерство оборони України, Збройні Сили України та інші військові формування, добровольчі формування територіальних громад, утворені відповідно до законів України, інші суб’єкти, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України, підприємства, які є виконавцями (співвиконавцями) державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель, зокрема:
безпілотні літальні апарати без озброєння та їх частини, що класифікуються у товарних позиціях 8806, 8807 згідно з УКТ ЗЕД;
портативні радіоелектронні засоби виявлення та протидії безпілотним літальним апаратам (антидронові рушниці), що класифікуються у товарній позиції 8543 згідно з УКТ ЗЕД.
Пільга за кодом «232» Класифікатора пільг (для юридичних осіб –громадських об’єднань та/або благодійних організацій), яка застосовується згідно з пунктом 922 розділ XXI Кодексу та пункту 69.51 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Довідково: передбачено, що на період запровадження воєнного стану відповідно до законодавства звільняються від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість товари (крім товарів, що класифікуються за товарними позиціями 2203 - 2208, 2401 - 2404 та кодами 2103 90 30 00, 2106 90, 1601 00 91 10, 1601 00 99 10, 1602 10 00 19, 1602 90 99 19 згідно з УКТ ЗЕД), що ввозяться на митну територію України громадськими об’єднаннями та/або благодійними організаціями, включеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для подальшої їх безоплатної (без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації) передачі такими особами Збройним Силам України та добровольчим формуванням територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам.
Пільга за кодом «235» Класифікатора пільг (для юридичних та фізичних осіб), яка застосовується згідно з пунктом 924 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу та пунктом 92 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Довідково: передбачено, що у період дії воєнного стану в Україні, але не більше ніж до 1 січня 2025 року, звільняються від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість серед іншого безпілотні літальні апарати, що класифікуються в товарній позиції 8806 згідно з УКТ ЗЕД (крім 8806 10, 8806 29 20 00, 8806 99 20 00), що ввозяться на митну територію України для вільного обігу юридичними та фізичними особами, у тому числі переміщуються (пересилаються) на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.
Пільга за кодом «241» Класифікатора пільг (для юридичних осіб), яка застосовується згідно з пункт 927 розділу XXI Кодексу та пункту 95 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Довідково: передбачено, що звільняються від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість складові (матеріали, вузли, агрегати, устаткування та комплектувальні вироби) безпілотних систем, що класифікуються за кодами згідно з УКТ ЗЕД 3926, 4016, 6815, 7326, 8302, 8407, 8408 10 41 00, 8412 29 89 90, 8414, 8471, 8479 89 97 90, 8479 90 20 00, 8479 90 70 00, 8501, 8504, 8506, 8507 60 00 00, 8517 (крім 8517 13 00 00), 8523, 8525, 8526, 8529, 8536, 8537, 8538 90 99 00, 8538 90 91 00, 8542, 8543 (крім 8543 40 00 00, 8543 70 50 00), 8544, 8804 00 00 00, 8807, 9002 11 00 00, 9002 19 00 00, 9005, 9013, 9014, 9015 10 00 00, 9025, 9027, 9029, 9032 81 00 00, 9032 89 00 00, що ввозяться на митну територію України (у тому числі переміщуються (пересилаються) на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях) та поміщуються у митний режим імпорту (у тому числі раніше поміщених в інші митні режими) підприємствами для використання у власній виробничій діяльності з виробництва та/або ремонту безпілотних систем, що класифікуються у товарних позиціях 8806, 8906 згідно з УКТ ЗЕД.
N.B.!
При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України (частина перша статті 3 Митного кодексу України).
Просимо перевіряти актуальність законодавства на дату здійснення митного оформлення!