Спеціальні транзитні спрощення авторизованого вантажоодержувача та вантажовідправника варто отримувати вже зараз, під час національного застосування NCTS, оскільки вони будуть дійсними і під час міжнародного застосування режиму спільного транзиту, яке очікується у 2022 році.
Про це заявив Сергій Демченко, директор департаменту запровадження міжнародної транзитної системи Держмитслужби, 7 грудня під час дистанційного семінару для бізнесу «Напередодні змін. Запровадження в Україні режиму спільного транзиту (NCTS) та Програми Авторизованого економічного оператора (АЕО)».
«Прохання до всіх: не відкладати на останні дні подання заявок для отримання дозволів на спеціальні транзитні спрощення. Це можна і варто починати робити вже сьогодні», - зазначив Олександр Москаленко, директор Департаменту митної політики Мінфіну.
Як відомо, разом із «самостійним накладенням пломб спеціального типу» та «загальною фінансовою гарантією», «авторизований вантажовідправник» та «авторизований вантажоотримувач» є головними транзитними спрощеннями, які може отримати український бізнес у режимі спільного транзиту.
Отримання транзитного спрощення «загальна фінансова гарантія» є умовою для отримання трьох інших із зазначених спрощень. Подати заяву на отримання спрощень може підприємство, яке оформило не менше 50 декларацій у режимі спільного транзиту (Т1UA).
Виняток становить «загальна фінансова гарантія» - подати заяву на її отримання може навіть підприємство, яке ще не оформило 50+ декларацій в NCTS.
«Ми розуміємо, що на етапі національного застосування ці спрощення для бізнесу ще не становлять великого інтересу, однак зараз їх отримати простіше; на етапі міжнародного застосування охочих буде значно більше», - зазначив Сергій Демченко.
Сергій Демченко наголосив, що заяви на транзитні спрощення будуть розглядатися в порядку їх надходження. Було наголошено, що, на відміну від процедури авторизації АЕО, для надання транзитних спрощень відсутні кількісні обмеження щодо одночасного розгляду заяв (в АЕО – упродовж першого року використання - не більше 10 заяв підприємств, у другий та третій роки - не більше 20 та 30 заявок підприємств відповідно), тому розгляд заяв на надання спеціальних транзитних спрощень може відбуватися досить оперативно. Заява надається в електронному вигляді разом із анкетою самооцінки. Для опрацювання заяв у Держмитслужбі створено спеціальний підрозділ.
Як уже повідомлялося, в Україні запроваджується нова система спрощень, яка відповідає практиці країн ЄС. Її важливими складовими є спрощення у системі спільного транзиту (NCTS) та в рамках Програми АЕО.
«Оскільки нова система митних спрощень відповідає філософії ЄС, її запровадження сприятиме створенню позитивного іміджу українського бізнесу, дасть можливість для його розвитку та виходу на нові ринки», - зазначила Оксана Ніканорова, радниця заступника міністра фінансів, координаторка митних реформ RST Мінфіну.
«Поєднання транзитних спрощень зі спрощеннями за Програмою Авторизованого економічного оператора – це є інструмент, за допомогою якого в ЄС будуються партнерські стосунки між державою та чесним бізнесом», - коментує ситуацію міжнародний експерт EU4PFM Вітяніс Алішаускас.
Як відомо, 7 листопада 2022 буде скасовано можливість застосування спрощених процедур імпорту та експорту без пред'явлення товарів митному органу без проведення попередніх перевірок надійності внутрішніх процесів підприємства.
Як уже повідомлялося, семінар було організовано за ініціативи Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами (EU4PFM) спільно з Громадською радою при Держмитслужбі (голова – Галина Вдовіна), Державною митною службою, Міністерством фінансів, RST Мінфіну, Одеською митницею.