Служба підтримки NCTS: європейські експерти поділилися досвідом роботи в рамках Конвенції про процедуру спільного транзиту з українськими колегами

14 February
Odoo • Зображення та текст

Дистанційний семінар «Створення та функціонування національної служби підтримки для митних транс’європейських систем» відбувся для представників української Служби підтримки NCTS 10 лютого 2022 року. Досвідом роботи національної Служби підтримки NCTS у рамках Конвенції про процедуру спільного транзиту поділились експерти з Хорватії – однієї з  35 країн-учасниць Конвенції. Семінар відбувся в рамках Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM) у контексті підготовки України до оціночної місії Генерального директорату з питань оподаткування та Митного союзу Європейської комісії (DG TAXUD) щодо приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту  та підготовки до міжнародного застосування NCTS.

Сергій Демченко, директор Департаменту запровадження міжнародної транзитної системи Держмитслужби, наголосив, що належне функціонування Служби підтримки NCTS є одним із ключових елементів, які будуть враховуватися відповідною оціночною місією DG TAXUD при оцінці готовності України щодо приєднання до Конвенції. 

За словами спікера семінару  Андрея Босака, експерта EU4PFM, керівника служби підтримки NCTS Хорватії, Служба підтримки NCTS є єдиною контактною точкою між Центральною службою підтримки та національними службами підтримки країн-учасниць Конвенції. Зважаючи на те, що проблеми, які виникають при проходженні транзитної процедури, вимагають оперативного розв’язання, Служба підтримки NCTS Хорватії працює 24/7. У рамках Конвенції національні служби підтримки NCTS використовують уніфіковане кодування для ідентифікації проблем, що вимагають розв’язання. Національна служба підтримки NCTS Хорватії допомагає суб’єктам господарювання у вирішенні технічних та процедурних проблем.

Інший спікер, Іван Дуіч, експерт EU4PFM, національний координатор з питань спільного транзиту Хорватії, зазначив, що Служба підтримки NCTS є також і єдиною контактною точкою для суб’єктів господарювання та працівників митних органів з питань спільного транзиту: технічних, процедурних та інших. Вона оперативно опрацьовує дві категорії звернень – інформаційні запити та запити щодо проблем технічного характеру, які виникають при проходженні транзитної процедури. Кожна проблема або запит фіксується у прикладній програмі Служби підтримки NCTS незалежно від каналу отримання. Кожен запит на підтримку опрацьовується згідно зі спеціальними правилами та протягом визначених строків.

За словами Сергія Демченка, при побудові української Служби підтримки NCTS, яка розпочала свою роботу навесні 2021 року, враховано європейський досвід, і зараз модель її роботи значною мірою вже відповідає необхідним вимогам. Однак, при переході від національного застосування NCTS до міжнародного, потрібно бути впевненим, що нез’ясованих питань для злагодженої роботи з українського боку не залишилося.      

Як уже повідомлялося, наприкінці листопада 2021 року Україну відвідала попередня оціночна місія Генерального директорату з питань оподаткування та Митного союзу Європейської комісії (DG TAXUD) щодо приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту та NCTS. 

Оціночна місія очікується у першій половині 2022 року. Після позитивної оцінки та завершення всіх формальностей очікується, що Україна розпочне міжнародне застосування NCTS у другому півріччі 2022 року.