Оригінальний товар чи контрафакт?

28 лютого
Odoo • Зображення та текст

Навчальним тренінгам з питань сприяння митними органами правовласникам у захисті їх прав інтелектуальної власності у 2024 році надано нового змісту. 

Планом підвищення професійної компетентності посадових осіб Держмитслужби та її територіальних органів на 2024 рік, серед інших заходів передбачено навчальний курс з питань ідентифікації контрафактних товарів, який складається з чотирьох етапів. 

27 лютого 2024 року відбувся перший етап тренінгу на тему: «Основні ознаки оригінальних та контрафактних товарів в алкогольній промисловості», участь у якому взяли близько 300 митників.

“Незворотний європейський курс України закріплено в Основному Законі – Конституції України. Європейські правила захисту прав інтелектуальної власності, у тому числі на митному кордоні імплементовані до національного законодавства. Підробки несуть пряму загрозу здоров'ю населення та економічній безпеці держави. Ефективність боротьби з контрафактними товарами та захист прав інтелектуальної власності в цілому у державі – є визначальними маркерами, які значною мірою впливають на інвестиційну привабливість країни”, - зауважив заступник Голови Держмитслужби Владислав Суворов.

Держмитслужба постійно працює над розширенням взаємодії з правовласниками, узгоджує форми та шляхи співпраці з ними, а також асоціаціями, до яких входять групи-компаній володільців брендів.

Казимієрас Саржицкас, регіональний директор Асоціації по боротьбі з контрафактом REACT зазначив, що “Асоціація, яка об’єднує понад 350 власників торговельних марок, зацікавлена у подальшій співпраці з Держмитслужбою”.  

Керуючий директор Альянсу проти контрафактних спиртних напоїв (AACS) Девід Френсіс, висловив повну готовність до співпраці, як з митними так і з правоохоронними органами України, задля досягнення єдиної мети, - боротьби з контрафакцією, а також презентував учасникам заходу основні ознаки оригінальних товарів відомих брендів, які входять до складу Альянсу, а саме DIAGEO, PERNOD RICARD, WILLIAM GRAND AND SONS.

Водночас представники EDRINGTON, BROWN-FORMAN, MOET HENNESSY та BEAM SUNTORY, зосередили увагу українських митників на виняткових ознаках, які дають можливість відрізнити оригінальний товар від підробки.

Такий підхід дозволяє отримати ексклюзивну інформацію про оригінальні товари, і, як наслідок, правильно ідентифікувати контрафакт, а отже як сприяти захисту прав правовласників так і захистити інтереси українських споживачів.

Тренінг організовано Держмитслужбою за сприяння Асоціації по боротьбі з контрафактом REACT та технічної підтримки Програми з підтримки управління державними фінансами (EU4PFM).

Проведення наступного етапу тренінгу заплановано на 26 березня 2024 року.