Попередня оціночна місія щодо приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту та NCTS завершила роботу зустрічами із бізнесом та представниками фінансових установ

29 листопада

Учора, 25 листопада, попередня оціночна місія Генерального директорату з питань оподаткування та митного союзу Європейської комісії (DG TAXUD) щодо приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту та NCTS завершила роботу зустрічами із бізнесом та представниками фінансових установ, які відбулися в Державній митній службі. Представники місії, Міністерства фінансів, Держмитслужби, Національного банку України відповіли на запитання оффлайн та в чаті. 

Odoo • Зображення та текст

Під час спілкування із бізнесом увагу  приділено системі транзитних спрощень у режимі спільного транзиту, їх взаємозв'язку зі спрощеннями для АЕО, вигодам системи фінансового гарантування в рамках процедури про спільного транзиту, часовим перспективам приєднання України до Конвенції, а також проблемним питанням, які виникають у бізнесу при оформленні декларації Т1UA зараз. 

Керівник місії Міхаель Ратьє презентував застосування системи спільного транзиту та єдиної фінансової гарантії країнами-учасницями Конвенції. 

Представниця місії з Туреччини зазначила, що система спільного транзиту дала турецькому бізнесу спрощення при перетині кордону та дозволила зменшити час очікування. Застосування NCTS зменшило навантаження на пункти пропуску. На її думку, завдяки цій системі українські трейдери також зможуть підвищити свою конкурентоспроможність та зменшити логістичні витрати.

Олександр Москаленко, директор Департаменту митної політики Мінфіну звернув увагу бізнесу на те, що програма спрощень ЄС наразі стала основною моделлю роботи – понад 80% підприємств в країнах Євросоюзу мають ту чи іншу авторизацію.

Сергій Демченко, директор Департаменту запровадження міжнародної транзитної системи Держмитслужби, закликав бізнес долучатися до роботи в рамках спільного транзиту та подавати заяви на отримання спеціальних транзитних спрощень, оскільки відсутність в Україні авторизованих вантажовідправників та авторизованих вантажоодержувачів може відтермінувати приєднання до Конвенції про процедуру спільного транзиту. «Очікуємо перших заявок від компаній на спеціальні транзитні спрощення. Ми відкриті до взаємодії, постійно проводимо консультації та готові надавати всебічну підтримку і сприяння бізнесу на цьому шляху», - зазначив він. 

Представники Європейської бізнес-асоціації наголосили, що система спільного транзиту суттєво міняє підхід до митного оформлення, оскільки за рахунок використання NCTS на міжнародному рівні можна буде переміщувати вантаж від відправника в одній країні до отримувача в іншій транзитом через треті країни за однією Т1 без додаткових оформлень у внутрішній транзит. При цьому, сплату митних платежів забезпечуватиме відправник своєю фінансовою гарантією, і вона діятиме на території всіх країн Конвенції. На думку представників Асоціації, запровадження цієї системи дозволить удосконалити процес виконання митних формальностей під час перетину кордону та зекономити час. 

За підсумками візиту до України місія надасть свої рекомендації, які будуть покладені в основу підготовки до наступної, основної місії, за результатами якої буде ухвалено рішення щодо  можливості запрошення України до Конвенції.

Міхаель Ратьє підтвердив, що основна місія щодо приєднання України до Конвенції може відбутися вже в першій половині 2022 року. У разі позитивного результату Україна зможе розпочати міжнародне застосування NCTS до кінця 2022 року. 

Під час зустрічі спікери наголошували, що зараз перспективи приєднання до Конвенції вже більше в руках українського бізнесу і залежать від їх активності, оскільки від наявності в Україні авторизованих вантажовідправників/вантажоодержувачів, використання під час переміщення товарів в спільному транзиті гарантій, наданих уповноваженими фінансовими установами (а не звичної для нашого бізнесу грошової застави), і залежатиме термін проведення основної місії, а, відтак, і термін запрошення до Конвенції. Український Парламент спільно з Урядом, Мінфіном та Держмитслужбою зробили все для прийняття необхідних нормативно-правових актів та розгортання NCTS.

Як уже повідомлялося, експерти місії оцінювали законодавче та організаційне забезпечення спільного транзиту в Україні, застосування NCTS митницями відправлення та призначення, проводили зустрічі з національною командою реалізації проекту щодо приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту, у тому числі зі службою підтримки NCTS (Help desk). У роботі за програмою місії взяли участь представники Міністерства фінансів України, Держмитслужби, Офісу підтримки реформ при Мінфіні, Національного банку України, експерти Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами (EU4PFM). 

Також в останній день роботи місії відбувся брифінг. Докладніше – тут: https://bit.ly/30VFSsB

Як відомо, після приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту український бізнес зможе користуватися перевагами та спрощеннями спільного транзиту, які має бізнес у 35-ти країнах Конвенції, працювати за принципом «один транспортний засіб – одна декларація – одна фінансова гарантія».