Реалізація такого європейського підходу до ведення митної справи можлива завдяки Автоматизованій системі митного оформлення (АСМО), яка розроблена та впроваджується Держмитслужбою.
На практиці усе відбувається так:
✅ Підприємство надсилає в АСМО електронне повідомлення про прибуття вантажів.
У повідомленні зазначаються відомості про документ контролю доставки, авторизований об’єкт, його утримувача, номери транспортних засобів та митне забезпечення на них, а також його стан (неушкоджене, пошкоджене, втрачене або відсутнє).
За визначений в авторизації термін митниця приймає рішення про дозвіл на розвантаження або необхідність проведення митного огляду. ☝️Дозвіл на розвантаження формується автоматично у разі не прийняття такого рішення у визначений термін.
✅ За результатами розвантаження підприємство надсилає митниці електронне повідомлення про розвантаження, яке за складом реквізитів є митною декларацією нового типу TS.
У такому повідомленні зазначаються, зокрема наявність виявлених при розвантаженні невідповідностей, пошкодження або втрати товарів, інших розбіжностей та порушень. а також номер та дата повідомлення про прибуття.
У доволі короткий термін (до 15 хв) митниця приймає рішення про визнання результатів розвантаження або необхідності проведення митного огляду та направляє його утримувачу авторизованого об’єкта. ☝️Рішення формується автоматично у разі його неприйняття впродовж зазначеного терміну.
✅ Потім, за результатами описаних вище дій, митниця робить відмітку про умовне завершення переміщення, вивільнення гарантії, яка при цьому застосовувалася, а також про блокування суми гарантії, яка використовується для тимчасового зберігання товарів. Остання буде розблокована в момент митного оформлення товарів в обраний митний режим.
Формати таких електронних повідомлень розміщені на офіційному сайті Держмитслужби: https://bit.ly/400o6hC
Крім того, Держмитслужба розробляє можливість:
🔹інтеграції системи спрощень з телеграм-ботом «Єдиного вікна», щоб підприємства могли оперативніше дізнаватися про прийняті митницею рішення;
🔹інтеграції з системою сповіщень про повітряні тривоги з метою виключення винесення автоматичних рішень під час повітряних тривог у відповідному регіоні.