17 березня розпочинається етап національного застосування NCTS: трейдер самостійно може обирати митний режим для транзитного переміщення товарів

16 березня

Від 17 березня трейдери можуть самостійно обирати одну з двох систем для поміщення товарів у режим транзиту: або NCTS, або національну систему контролю доставки товарів. 

Odoo • Зображення та текст

16 березня 2021 року завершено Пілотний проект застосування NCTS, який тривав 4 місяці. На цьому етапі із системою спільного транзиту працювали 4 митниці: Волинська, Київська, Північна та Одеська. Трейдери, які брали участь в експерименті, одночасно подавали дві декларації: транзитну T1UA та звичну ЕЕ.

«Ми успішно закінчили Пілотний проект і готові розпочати застосування режиму спільного транзиту нарівні з національною системою контролю доставки товарів, яка досі була єдиною транзитною системою в Україні», - повідомила Аліна Брендак, національний координатор з питань спільного транзиту, начальник відділу спеціальних транзитних спрощень Департаменту запровадження міжнародної транзитної системи Держмитслужби.

Вона зазначила, що «Пілотний проект повністю виконав своє призначення – відпрацьовано різні сценарії роботи з деклараціями перевірено працездатність системи». Окрім того, за цей час ухвалено практично всі нормативно-правові акти, необхідні для повномасштабного застосування NCTS. 

«Найближчим часом очікується прийняття документів щодо особливостей роботи з фінансовими гарантами та фінансового гарантування в системі спільного транзиту. До їх ухвалення для гарантування переміщення товарів у режимі спільного транзиту буде використовуватися грошова застава як одна з форм індивідуальної гарантії», - повідомила Аліна Брендак. 

На етапі національного застосування до NCTS поступово буде під’єднано всі митниці: першими – митниці на західному кордоні, потім – найбільші внутрішні митниці та в подальшому – інші митниці. 

Етап національного застосування передбачає, що трейдер самостійно обирає систему, в яку він хоче подати транзитну декларацію: NCTS або національну систему контролю доставки товарів. Залежно від обраної системи, він заповнює декларацію або T1UA, або звичну ЕЕ. 

Правила транзиту в двох системах дещо відмінні. Застосування NCTS дозволяє розпочати «накопичення» 50 декларацій, необхідних для подання документів на отримання спеціальних транзитних спрощень (докладніше – тут: https://customs.gov.ua/forum/?tag=ncts-140).   

Як заповнити декларацію  T1UA: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0076-21#Text

Як уже повідомлялося, у листопаді 2020 Україна розпочала процес запровадження режиму спільного транзиту (NCTS). NCTS – технологія, яка лежить в основі європейської Конвенції про процедуру спільного транзиту. Конвенція є основою для переміщення товарів між 35 країнами: державами-членами ЄС, країнами Європейської асоціації вільної торгівлі (EFTA), Туреччиною, Північною Македонією та Сербією. Щоб приєднатися до Конвенції, Україна має запровадити NCTS.

Після приєднання до Конвенції, митниці ЄС і України матимуть в системі один транзитний документ. Для бізнесу використання однієї транзитної декларації для доставки вантажів з однієї країни в іншу (від митниці відправлення до митниці призначення), згідно із процедурою спільного транзиту, зменшує вартість митних процедур та час, необхідний для їх проходження, – отже, зменшує черги на кордоні, що означає швидший потік товарів.