Держмитслужба продовжила I етап пілотного проекту із застосування NCTS

16 січня

I етап пілотного проекту із застосування NCTS продовжено до 16 березня 2021 року. Це означає, що визначені митниці Держмитслужби та трейдери, які беруть участь у експерименті, продовжують діяти відповідно до тимчасових методичних рекомендацій, затверджених наказом Держмитслужби від 13.11.2020 № 520 , із паралельною подачею двох декларацій: транзитної T1UA та звичної ЕЕ.  

Odoo • Зображення та текст

Наступний етап застосування NCTS, повномасштабний пілотний проект, розпочнеться одразу після ухвалення нормативно-правових актів, необхідних для його проведення. Тоді до NCTS буде підключено всі митниці на західному кордоні та найбільші внутрішні митниці. 

«За ці 2 місяці ми очікуємо прийняття нормативно-правових актів, необхідних для запуску повномасштабного пілотного проекту. За інформацією Міністерства фінансів зараз вони перебувають в процесі погодження із зацікавленими органами державної влади та громадського обговорення», - повідомила Аліна Брендак, національний координатор з питань спільного транзиту, керівник відділу розвитку міжнародної транзитної системи Департаменту розвитку митної справи та контролю діяльності Держмитслужби.

За її словами, за цей час ті суб’єкти, які мають бажання взяти участь у тестуванні системи, можуть звертатися до Держмитслужби. 

Як уже повідомлялося, у листопаді 2020 Україна розпочала процес запровадження режиму спільного транзиту (NCTS). NCTS – технологія, яка лежить в основі європейської Конвенції про процедуру спільного транзиту. Конвенція є основою для переміщення товарів між 35 країнами: державами-членами ЄС, країнами Європейської асоціації вільної торгівлі (EFTA), Туреччиною, Північною Македонією та Сербією. 

Митний транзит є одним із наріжних каменів економічної інтеграції між ЄС та Україною. Щоб приєднатися до Конвенції, Україна має запровадити NCTS.

NCTS з'єднує митні служби в країнах-учасницях Конвенції, дозволяючи обмінюватися митними даними. Після приєднання до Конвенції, митниці ЄС і України матимуть в системі один транзитний документ. Для бізнесу використання однієї транзитної декларації для доставки вантажів з однієї країни в іншу (від митниці відправлення до митниці призначення), згідно із процедурою спільного транзиту, зменшує вартість митних процедур та час, необхідний для їх проходження, – отже, зменшує черги на кордоні, що означає швидший потік товарів.