Вказана інформація є упередженою та не відповідає дійсності. Станом на сьогодні на території портів Великої Одеси знаходиться 130 контейнерів, за якими власники не звернулися та не подали до митного оформлення, так звані «залежалі контейнери».
Відповідно до ст. 321 Митного кодексу України, ці контейнери набрали статусу таких, що зберігаються на складі митного органу, незважаючи на те, що фактично вони знаходяться на території контейнерних терміналів. У митниці відсутні товаросупровідні документи на ці вантажі та невідомі їх власники.
Слід зазначити, що за зберігання товарів у «залежалих контейнерах» митницею нараховується платня у розмірі, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2012 № 731 (0,5 євро за метр кубічний на добу). Це близько 35 євро на добу за один контейнер.
Усі контейнери є в наявності на контейнерних терміналах та знаходяться під лінійними пломбами. Знищення товарів з цих контейнерів не проводились роками, тож припущення стосовно можливих зловживань під час знищення товарів у «залежалих контейнерах» повністю спростовуються.
Крім цього, твердження щодо знаходження в «залежалих контейнерах» високоліквідних товарів, які потенційно можуть забезпечити під час розмитнення суттєві надходження до держбюджету, є досить сумнівним.
Зазвичай, у «залежалих контейнерах» знаходяться товари, які мають ознаки контрафактності (простими словами - підробки, які не можуть бути реалізовані), а також товари, які втратили свої споживчі властивості. Треба розуміти, що вартість таких товарів нижча за витрати щодо їх переміщення, зберігання та подальшої реалізації, а в більшості випадків – й утилізації за рахунок держбюджету. Тобто це є економічно недоцільним.
Фактично під час обшуків залежалих контейнерів, проведених правоохоронними органами, виявлено: - 19 контейнерів з відходами пластикового виробництва у вигляді обрізків; - контейнер із взуттям, 90% якого є контрафактним та підлягає знищенню за рахунок держави; - контейнер із швейним обладнанням, яке містить ознаки порушень прав інтелектуальної власності, та підлягає знищенню за рахунок держави; - контейнер із зіпсованими макаронними виробами з хробаками, які підлягають знищенню за рахунок держави; - контейнер з вином без відповідних сертифікатів, що також унеможливлює його реалізацію; - контейнер із шприцами, термін придатності яких вичерпано у 2019 році; - автомобіль «МERCEDES» 2001 року випуску.
Варто зазначити, що Одеською митницею на постійній основі направлялися до правоохоронних органів відповідні листи про наявність “залежалих контейнерів” для відповідного реагування з їх боку, а наразі систематично здійснюються консультації з керівництвом АМПУ та Одеської обласної військової адміністрації щодо можливої передачі вивільнених контейнерів на потреби ЗСУ.